Decodari telefoane mobile

Social Bar

Conform Evenimentului Zilei din 21 ianuarie 2008, Autoritatea Naţională pentru Comunicaţii (ANC) a lansat spre dezbatere publică un proiect de decizie prin care doreşte să oblige operatorii de telecomunicaţii să deblocheze telefoanele captive în propriile reţele.

Astfel, furnizorii de servicii de telecomunicaţii vor trebui să decodeze gratuit telefoanele utilizatorilor, dacă perioada minimă obligatorie de rămânere în reţea, stabilită prin contract, s-a terminat. În cazul în care utilizatorul cere deblocarea înainte de de sfârşitul perioadei minime prevăzute în contract, furnizorul are obligaţia de a face deblocarea, dar numai în condiţiile în care obligaţiile pe care utilizatorul şi le-a asumat prin contract au fost îndeplinite. Este vorba de achitarea unor diferenţe de preţ sau a unor penalităţi de reziliere.

Am introdus portabilitatea, dar utilizatorul trebuie să îşi poată lua cu el nu doar numărul, ci şi telefonul atunci când alege serviciile unui alt furnizor. Pentru asta, operatorii trebuie să asigure clientului deblocarea terminalului”, a declarat preşedintele ANC, Liviu Nistoran.

Obligaţia de deblocare se aplică şi pentru alte terminale captive într-o anumită reţea, precum modemurile sau cardurile de date. Potrivit ANC, deblocarea ar trebui să se realizeze în maxim 5 zile lucrătoare de la înregistrarea unei cereri în acest sens.

Operatorii vor avea obligaţia ca, înaintea încheierii contractelor de furnizare a serviciilor, să informeze utilizatorul cu privire la costurile ce vor trebui suportate în situaţia deblocării terminalului înainte de împlinirea perioadei pentru care a fost încheiat contractul.

Trebuie precizat că, în România, singurul operator dintre cei trei mari, care nu codează telefoanele în propria reţea, este Cosmote.

Operatorii explică că recurg la codarea anumitor terminale deoarece acestea sunt subvenţionate de ei. Decizia este una comercială. „Operatorul codează telefoanele pe care le comercializează la preţuri subvenţionate deoarece vinde aceste telefoane în pierdere faţă de suma cu care acestea sunt achiziţionate de la producătorii de terminale mobile”, ne-a explicat procedura un reprezentant al Orange România. Astfel, pentru a-şi amortiza costurile, companiile încearcă să se asigure că utilizatorul foloseşte terminalul în propria reţea măcar o anumită perioadă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *